Kommunikointivaikeuksia
Linkkarissa on ollut paljon esimerkkejä ja postauksia kuinka rekrytointiyritykset eivät vastaa työhakemuksiin tai jos vastaavatkin niin jollain geneerisellä Valitettavasti valintamme ei osunut sinuun -automaattivastauksella.
Tämä ei harmi kyllä ole pelkästään työnhakijoiden ongelma vaan vastaamattomuuteen törmää ihan kuluttajanakin. Mietinkin omien kokemusteni pohjalta miten suuri osa yritysten vaikeuksista johtuu ihan vaan siitä, ettei osata/ haluta/ ehditä vastata asiakkaalle.
Tässä omat kokemukseni viimeisen kuukauden ajalta:
Minulla on iäkäs isä, jonka puolesta tein tilauksen sähköpostilla. Yrityksellä ei ole verkkokauppaa. Laitoin itseni yhteyshenkilöksi ja pyysin tilaus- ja toimitusvahvistusta. Viikkoon ei kuulunut mitään ja lähetin uudestaan sähköpostia. Toisen viikon jälkeen soitin ja puhelimessa minulle vakuutettiin, että kaikki kunnossa ja vahvistetaan sähköpostilla tuota pikaa. Odotin kolmannen viikon ja neljännen viikon puolessa välissä peruin sähköpostilla koko tilauksen. Pyysin peruutukseen jonkinlaista vahvistusta, mutten yllättynyt kun en sellaista saanut. Kaupan arvo lähes 5000 euroa.
Lähetin viestiä kiinteistönvälittäjälle (yrittäjä) koska harkitsen yhden kiinteistön myyntiä. Haluaisin keskustella siitä ensin kiinteistönvälittäjän kanssa, sillä kysymyksessä on kohde, johon ei markkinoiden huono tilanne juuri vaikuta. Olen nyt laittanut kaksi sähköpostia ja soittanut kerran. Mitään ei ole kuulunut takaisinpäin. Välityspalkkion arvo välittäjälle 5000-10000 euroa.
Laitoin viestiä yrityskiinteistön vuokrauksesta tai mahdollisesti ostosta välittäjälle ja pyysin yhteydenottoa. Ei mitään vastausta ja tälle en enää viitsi laittaa uutta viestiä, koska itseäni lakkasi kiinnostamasta.
Tuntuu niin typerältä valittaa tämmöisestä aiheesta, mutta mistä tämmöinen mielestänne johtuu? Toisaalta valitetaan, kun kauppa ei käy ja sitten kun joku oikein pyrkii asiakkaaksi niin ketään ei kiinnosta. Onko tämä outo mykkyys vain suomalainen ongelma vai esiintyykö tätä muuallakin?
Vaikka eteenpäin on menty niin vielä on paljon tekemistä, jotta saamme myyntiosaamisen kohdilleen.
Comments