Pilottiprojekti
Päivitetty: 11. syysk.
🔍Pohdiskelin omia osaamisalueitani ja huomasin, etten ole aiemmin tuonut esille pilotointikokemustani mikä liittyy kiinteästi asiantuntijamyyntiin erityisesti silloin, kun halutaan myydä julkiselle sektorille 🔍
Uuden tuotteen tai palvelun kehityksessä yksi kriittisimmistä vaiheista on ratkaisun pilotointi asiakkaalla. Siihen tietysti kuuluu sopivien pilotointikohteiden tai -paikkojen löytäminen ja sitouttaminen. Pari yleisintä kompastuskiveä: pilotointipaikkoja aletaan hakea liian myöhään, vaikka ne ovat äärettömän tärkeitä myöhemmin myös referensseinä. Toinen kompastuskivi on se, ettei pilotointia oteta tarpeeksi vakavasti: lähdetään liikkeelle ajatuksella, että kokeilkaapa tätä ja kertokaa miltä vaikuttaa.
Pilottien avulla voidaan
📌testata tuotetta käytännössä: Selvitetään miten ratkaisu toimii todellisissa olosuhteissa.
📌kerätä palautetta ja parannusehdotuksia: Saadaan suoraa palautetta käyttäjiltä, mikä auttaa parantamaan tuotetta.
📌vähentää riskejä: Tunnistetaan mahdolliset ongelmat ja puutteet ennen laajempaa käyttöönottoa.
📌rakentaa luottamusta: Onnistuneet pilotit toimivat referensseinä tuleville asiakkaille.
Olen vuosien saatossa kehittänyt prosessin, joilla pilotoinnit saadaan vietyä tehokkaasti läpi ja tulokset dokumentoitua järkevästi. Tämä ei luo lisää työtä vaan päin vastoin helpottaa kaikkein tekemistä. Pitää olla selkeä kuva mitä on tekemässä ja aimo annos järjestelmällisyyttä.
Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää tehokkaasta pilotoinnista tai tarvitset tukea omien pilottiprojektiesi kanssa, niin otapa yhteyttä! 🌟
Comments